
Beste Wouter Koolmees,
Wij zijn twee babyboomers uit Zwolle en maken graag gebruik van het openbaar vervoer met onze ov-chipkaart. Jij bent sinds 1 november 2022 president-directeur van de NS en wij zijn best tevreden hoor maar zien ook wat verbeterpuntjes voor de NS. Zo zien wij vaak rommel op de vloer: kruimels en wegwerpverpakkingen die zijn gekocht bij AH to go en Kiosk op het station. En na de snelle hap tijdens het scrollen op de telefoon is dit wat je ziet in de dubbeldekkertreinen. Deze afvalbak is met één beker al vol! Wij nemen een broodtrommel, afvalzakje en herbruikbare kop mee, maar de meeste jongeren niet. Wouter, wij sturen liever een persoonlijke brief dan het te delen met de sociale media en zijn benieuwd naar je reactie en oplossingen.
De groeten van H. en I.
Zwolle
Beste H. en I.
Fijn dat jullie je verbeterpunt met mij delen en goed om te horen dat jullie graag gebruik maken van het OV!
Wij hebben bewust gekozen voor de kleine afvalbakjes – met standaard een koffiekop erin! – met het idee dat als het afvalbakje vol is dat onze reizigers hun afval meenemen en op het perron gescheiden weggooien in de daarvoor bestemde grote afvalbakken.
Nog veel fijne reizen voor jullie met het OV.
Groeten,
Wouter Koolmees, Utrecht.